raaa

– Vi begynte å snakke om ny tur allerede før vi var hjemme

Publisert Sist oppdatert

– Det var en førstereisende som selvfølgelig klarte å rote seg bort på Manchester flyplass, men ellers var dette perfekt.

Det skriver Geir Olav Kristiansen i en email til United.no.

Han var nemlig én av tolv personer fra Red Army Aalesund som var på fellestur da United slo Aston Villa hjemme forrige helg.

– Jeg anbefaler virkelig å reise på en slik fellestur. Det var topp service fra Supporterklubben med både kampbilletter, fy og hotell, og allerede før vi var hjemme startet vi å snakke om en ny tur, fortsetter Kristiansen.

aales

Vi lar Kristiansen fortelle videre med sine egne ord.

Torsdagen

Turen startet torsdag kveld med fly fra Ålesund til Gardermoen der vi tok inn på Comfort Hotel Runway. Stemningen var på topp allerede ved avgang fra Vigra.

aafk22

Ved ankomst hotellet på Gardermoen fikk vi låne oss et konferanserom, koble opp med Viaplay og sett kampen mot Tottenham på storskjerm. Takk til hotellet for super service.

Stemningen var god etter første omgang, litt dårligere etter full tid… Etter kampslutt var det bare å finne senga å gjøre seg klar for turen videre.

Fredagen

En trøtt og spent gjeng fikk etter hvert sjekket seg inn på flyet til Manchester tidlig fredag morgen.

Reisen gikk perfekt helt frem til hotellet i Manchester for alle unntatt en førstereisende som selvfølgelig klarte å rote seg vekk på flyplassen når vi landet.

På kvelden fredagen hadde vi booket bord på Bem Brasil til en fantastisk middag (bilde 2). Vi rakk også en tur på Mulligans etter middag med live irsk musikk.

aafk1
BEM BRASIL: Gjengen samlet på kvelden etter ankomst Manchester.

Lørdagen

Lørdag morgen dro seks av oss på omvisning på Old Trafford. Stort for de som ikke hadde vært der før. Fikk lurt oss til noen fantastiske bilder sammen med det flotte flagget vårt både i garderobe og inne på stadion, før vi samlet hele gjengen til et felles bilde på utsiden.

aafk3

Når alle hadde shoppet fra seg i Megastore gikk turen videre til privat event med Sammy Mcllroy og Pete Boyle på en pub ute i Sale. Veldig kjekt å få til dette. Gode historier fra hans innholdsrike karriere, autografer og bildetaking.

boyl2
aab

Resten av lørdagen ble brukt til pubbesøk, mat og diverse inne i Manchester sentrum. God stemning.

Søndagen

Endelig kampdag.

Vi var tidlig oppe og dro ut til The Bishop Blaize for stemning før kamp. Kampen så vi fra East End, opplevelsen var meget god, og førstereisende fikk som vanlig ståpels. Det var en fornøyd gjeng som gikk fra stadion etter kamp med tre poeng i lomma.

Vi hadde bestilt bord på Hotel Fotball etter kamp til middag for å slippe stresset med å komme seg tilbake til byen. Anbefales, men her må en være tidlig ute for å sikre seg plass.

Sliten gjeng full av inntrykk som kom tilbake til hotellet tre timer etter kamp, så resten av dagen gikk mest til avslapning. Kun de mest rutinerte som kom seg ut på livet den kvelden.

TILBUD: Hvis du eller dere som leser dette ønsker å dra på en større tur til Old Trafford – ta kontakt med tur og arrangementansvarlig, Jørgen Rangnes på [email protected]. Supporterklubben har 500 sesongkort til alle Premier League-hjemmekamper, og kan tilrettelegge for både større og mindre grupper.