Solskjær-effekten ga 2.500 nye medlemmer: – Eksploderte fullstendig

Med Ole Gunnar Solskjær som United-manager har den skandinaviske supporterklubben fått en enorm opptur.

Publisert Sist oppdatert

Som de fleste andre nordmenn trodde Bernt Hjørnevik, daglig leder i Supporterklubben, knapt sine egne øyne da Solskjær ble ansatt som midlertidig manager i Manchester United.

– Det eksploderte fullstendig – med positivt fortegn, forteller Hjørnevik, som holder til på klubbkontoret i Bergen, til united.no.

– Vi har produsert over 450 trøyer med Solskjær-trykk. Faktisk ble det så ekstremt at vi måtte bestille ekspresslevering av Solskjær-bokstaver i romjula for å holde produksjonen i gang.

450 DRAKTER: Hjørnevik kan fortelle at Supporterklubben har solgt 450 drakter med Solskjær-trykk. Foto: Privat

Nesten utsolgt for turer

I harde fakta ga Solskjær-«eksplosjonen» en økning i medlemstallet på 2.500 medlemmer. Samtidig ble 2.000 turer og kampbilletter revet bort, mens Solskjær-drakten plutselig ble den mest populære i nettbutikken igjen.

I løpet av tre uker meldte altså 120 medlemmer seg inn daglig, noe som førte til ny bestenotering.

Ikke siden Sir Alex Ferguson var manager har Supporterklubben hatt like mange medlemmer per 31. desember.

– Vi ble nedringt av supportere som måtte komme seg til Manchester og se Solskjær som United-manager. Nå er vi utsolgt, forteller Hjørnevik.

Supporterklubben lyktes med å skaffe flere billetter til reiseklare skandinavere, og jobber med å skaffe enda flere.

Nå er det bare to muligheter. Det er fortsatt ledige kampbilletter til hjemmekampen mot Burnley. Ligakampen mot Manchester City er ennå ikke fastsatt fordi den kan kollidere med kamper i FA-cupen, og derfor er salgsstart utsatt inntil videre.

I tillegg blir det naturligvis flere kamper i FA-cupen og Champions League dersom United avanserer i cupene.

SE VÅRT NYE SOLSKJÆR-MAGASIN – «OLÉ, OLÉ»:

Fullt hos lokalavdelingene

Ifølge Hjørnevik har flere av lokalavdelingen som samles for å se United-kamper også fått merke Solskjær-effekten.

– Enkelte steder har vært smekkfulle, og med alle seirene sier det seg selv at stemningen har stått i taket, sier han.

Powered by Labrador CMS