Benekter salgsnedgang

Manchester United hevder at salget av United-merkevarer har økt det siste året, til tross for rapport som sier det motsatte.

Publisert Sist oppdatert

Manchester United hevder at inntektene fra salg av United-merkevarer har steget det siste året, til tross for at en rapport fra næringslivsanalytikerne Sport+Markt forteller om en nedgang på 10 %.

Klubben hevder at den rapporterte inntektsnedgangen fra salget av United-varer på 10 % kun baserer seg på tall fra Uniteds Megastore på Old Trafford, og at nedgangen skyldes at United spilte færre hjemmekamper i fjor enn året før. Uniteds kommersielle direktør Richard Arnold mener tallene gir et skjevt bilde av sannheten.

– Å komme frem til et slikt resultat kun basert på stadionsalg er utrolig, uttaler Arnold ifølge SportingLife.com.

– Hvis man legger til salgstallene fra resten av Manchester, Storbritannia og Europa, vil disse med all tydelighet demonstrere klubbens unike styrke.

Arnold peker også på at salget av merkevarer har økt betraktelig siden Glazers tok over sommeren 2005.

– Salget av merkevarer er bare én del av vår svært suksessrike kommersielle strategi, og disse inntektene har økt fra 42.5 millioner pund i 2005 til 81.4 millioner pund i 2010, forteller han.

Fotnote: I løpet av dagen vil Uniteds finansielle resutater for siste kvartal av 2010 offentliggjøres. Det forventes at Glazers i den anledning vil komme med en uttalelse om sine fremtidige planer for klubben i kjølvannet av ryktene om et salg til Qatar Holding. Disse uttalelsene vil høyst sannsynlig gå ut på at amerikanerne ikke har noen intensjoner om å selge klubben.

Powered by Labrador CMS